א -
משחק:
למשחק יתרונות רבים. הוא משמש כלי טבעי בו הילד רגיל להתבטא ובמקביל הוא מהווה מסגרת עם כללים מוכתבים. המשחק יוצר אינטראקציה בין המטפל למטופל ויכול לעודד את הילד להשתמש בכלים שרחש יחד עם ילדים אחרים או במסגרת משפחתו.
דוגמאות: ריצה תוך תפיסה, גלגולים על כדור גדול, שימוש בטרמפולינה. העקרון הוא הפעלת הילד תוך יצירת מגע ולחיצות במקומות הנחוצים.
ב -
חיקוי:
המטפל עושה שיאצו ו/או התעמלות עם הילד ומעודד את הילד לבצע את אותו טיפול במטפל.
דוגמא: טיפול בכף יד, הנחייה והתחלפות.
ג -
הדמיה:
המטפל מתאר תסריט מסוים ופועל במקביל במגע ולחיצות. ניתן לשלב מוזיקה בתהליך.
דוגמא: המטפל מתאר אפיית עוגה: ערבוב, מריחה, אפייה, נעיצת קיסם, הוצאה מהתנור. אפשרות אחרת היא תיאור של מזרון גומי בים: גלים איטיים, סערה קטנה, שמש מלטפת, התהפכות ועלייה על המזרון בחזרה...
ד -
מכשירי עזר:
המטפל משתמש במגבת, סדין מגולגל או כל חפץ מסייע אחר ליצירת מגע והפעלת נקודות טצובו בילד.
דוגמא: בקבוק מגולגל תחת כפות הרגליים, גלגליות עץ מגולגלות על הגב, מגבת להרמת ומתיחת הצוואר.
קישורים לנושאים כלליים בטיפול בילדים:
מאמר פתיחה – שיאצו טיפולי בילדים
מורכבות הטיפול בילדים
טיפול בילדים עם מצבים מיוחדים:
מצבים ספסטיים בילדים
פיגור שכלי
בעיות התנהגות ונפש
בעיות תקשורת ואוטיזם
בעיות יציבה
בעיות ראיה ועיוורון
להפניות
למאמר אודות תמורות ומייסדיה ניתן ללחוץ כאן:
אודות תמורות
להסבר אודות התכנית המשולבת ברפואה סינית (נטורופתיה סינית) ניתן ללחוץ כאן:
המסלול המשולב
להסבר אודות תכניות לימודים בתמורות ניתן ללחוץ כאן:
לימודים בתמורות
חומר זה מוגש כשירות ע´י צוות ההדרכה של תמורות. © Tmurot
חומר זה אינו מהווה המלצה או הנחייה רפואית והוא נועד לשירות המטפלים והרופאים ולידע כללי בלבד.